Tiedote seuratoiminnasta 4.9.2020

Muutos 22.9.2020: toinen puhe on klo 17.30

Haukiputaan ry:n toimitalolla pidetään seuroja seuraavan käytännön mukaisesti.

THL:n ohjeistuksen mukaisesti noudatamme turvallista kokoontumista seuroihin. Koska kaikki emme mahdu ohjeistuksen mukaan yhtä aikaa koolle, seurat pidetään siten, että 1. puhe on klo 16.00 ja 2. puhe on klo 17.30.  Seuratmk SUOSITTAA, että 1. puheelle tulisivat Haukiputaantien (vanha 4 tie) länsipuoli ja 2. puheelle Haukiputaantien itäpuoli. Jos on este saapua seuroihin omalla vuorolla, voi tulla toisella vuorolla. Jatkossa tuleviin seuroihin vuorotellaan itä- ja länsipuoli niin, että kumpikin puoli voi käydä seuroissa molempina aikoina. Seuroissa ei ole ravintolatoimintaa. Seurasalissa on poistettu käytöstä joka toinen penkkirivi. Perheet istuvat penkkeihin perhekunnittain. Jos tunnet kuuluvasi riskiryhmään, voit käyttää sisään tulona ravintolan takaovea. Voit käyttää ravintolasta varattua riskiryhmän paikkaa. Ruuhkan välttämiseksi eteisen naulakot eivät ole käytössä, vaan takit voi jättää autoon tai tuoda seurasaliin. Muistetaan käyttäytyä jo opittujen koronaturvallisuuden ohjeiden mukaisesti ja henkilökohtaisella hygienialla. Suojamaskin käyttäminen parantaa turvallisuutta.

Ohjeen mukaisesti mahdollisen tartunnan jäljittämiseksi kerätään seuravieraiden nimet ylös. Kirjoitta jo kotona valmiiksi lappu, missä on seuroihin osallistujien nimet ja ainakin yksi puhelinnumero. Tämä annetaan eteisessä nimien kerääjälle. Tiedot hävitetään 1 kk:n kuluttua.

Toimintakalenteri päivitetään ajan tasalle uuden seurakäytännön mukaiseksi.

Tämä seurakäytäntö on voimassa toistaiseksi.

Tämä aika tuo haasteita, vaatii kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä seuratoimintaan niin seuravieraille kuin seurojen eri palvelustehtävissä oleville. Hyvä Jumala antakoon voimia valtakuntansa työhön ja siunatkoon toimintamme.

Muista:

• Katso mihin aikaan alueesi seurat alkavat
  • Sairaana ja oireisena ei seuroihin!
  • Käy vessassa jo kotona
  • Tuo lappu, jossa on kaikki perheestä osallistuvien nimet ja yksi puhnro
  • Ole ajoissa ja noudata opastusta
  • Desinfioi kädet ja huolehdi hygieniasta